Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Էլեկտրաէներգիայի սակագնի բարձրացումը ուղիղ հարվածում է քաղաքացիների գրպանին»

«Էլեկտրաէներգիայի սակագնի բարձրացումը  ուղիղ հարվածում է քաղաքացիների գրպանին»
07.07.2015 | 01:02

«Իրատեսի» զրուցակիցն է ՊՆ նախկին նախարար, գեներալ-լեյտենանտ, «Ազգային վերածնունդ» կուսակցության նախագահ ՎԱՂԱՐՇԱԿ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆԸ:

-Ամառը թեժ ստացվեց, ինչո՞վ եք բացատրում:
-Օբյեկտիվ հիմքերով: Թեժ ստացվեց, որովհետև ՀԷՑ-ը դիմեց Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովին՝ էլեկտրաէներգիայի սակագինը բարձրացնելու հայցով:
-ՀԷՑ-ն առաջին անգամ չի հայց ներկայացնում, ինչո՞ւ այս անգամ հանրային ընդվզում եղավ:
-Եթե այն ժամանակ ընկալվում էր, հիմա համարվեց անընդունելի: Ընդունելի կարող է լինել, եթե ունի օբյեկտիվ հիմքեր: Եթե մի պետությունում, որտեղ էլէներգիայի 70 %-ն արտադրվում է ատոմակայանի, որը, ի դեպ, միակն է տարածաշրջանում, և ՀԷԿ-երի միջոցով, ու կազմում է 7-9 դրամ, ակնհայտ է, որ արդյունավետ ղեկավարման և վերահսկման դեպքում այդքան թանկ էլեկտրաէներգիայի սակագին չպիտի ունենա: Եթե ՀԷՑ-ն առաջարկում է թանկացնել 17 դրամով, հետո որոշում է ընդունվում 7 դրամով բարձրացնել, բնական է` ի հայտ են գալիս կասկածներ, որոնք փարատելու համար առաջանում է ստուգումներ իրականացնելու անհրաժեշտություն: Ընդհանրապես՝ ռազմավարական օբյեկտներում աուդիտների անցկացումը բազում բացահայտումներ կբերի:
-Ի՞նչ երաշխիք, որ աուդիտի եզրակացությունը քաղաքական չի լինելու:
-Երաշխիքը մեկն է. էլեկտրաէներգիայի սակագնի բարձրացումը ուղիղ հարվածում է առանց այն էլ ծանր սոցիալական պայմաններում ապրող քաղաքացիների գրպանին, երկրորդ, այս խնդրի շուրջ համախմբվեց հասարակությունը և իր արդարացի պահանջն ու ընդվզումը բերեց Բաղրամյան պողոտա, և երրորդ, ՀՀ իշխանությունը գիտակցեց պահի լրջությունը և կայացրեց աուդիտ անցկացնելու որոշում, որին մասնակցություն կունենա նաև հասարակությունը:
-Իրավիճակից դուրս գալու տարբեր առաջարկներ եղան՝ չեղարկում, աուդիտ, ՀԷՑ-ի պետականացում ու նոր սեփականաշնորհում: Հետագա նորմալ աշխատանքի համար ո՞րն եք համարում ճիշտ:
-Այս իրավիճակում նախագահը չի կարող ՀԾԿՀ-ի որոշումը չեղարկել, միակ ճանապարհը աուդիտն է, որպեսզի մի կողմից չխափանվի ցանցերի աշխատանքը, մյուս կողմից՝ ստուգվեն կասկածները: Եթե մի կազմակերպություն, որը մենաշնորհային դիրք ունի շուկայում, արտադրում է էլեկտրաէներգիա ու կա ապրանքի ավելցուկ, և այդ պայմաններում կուտակվում են միլիոնների պարտքեր, հայկական կողմն էլ չի վերահսկում, եզրակացությունը մեկն է` իրականացվել է ոչ արդյունավետ կառավարում: Անզեն աչքով էլ տեսանելի է ոլորտի անմխիթար վիճակը. ենթակառուցվածքները վթարային վիճակում են, տեխնիկական անվտանգությունը ապահովված չէ, խախտումներով են աշխատում:
-2000-ից ժամանակ չկա՞ր կարգի բերելու: ՀԷՑ-ի վաճառքի պայմանագրում կար արդիականացման պայման:
-Կար, բայց այսօր վիճակը վթարային է, աշխատանք չի եղել 15-20 տարի, շրջեք բազմահարկերով: Եթե Երևանում՝ կենտրոնում, այդ վիճակն է, ինչի՞ մասին կարող է խոսք լինել մարզերում: Հարց է առաջանում՝ ներդրումներն արվա՞ծ են:
-Իրենք ասում են, որ ժամանակին ներդրումներ արել են:
-Ես տեսնում եմ, որ գործնական ոչինչ չի արվել: Իմ ու շատերի սուբյեկտիվ գնահատականը պիտի ճշտի աուդիտը: Հասարակական կազմակերպություններին ևս առաջարկվել է մասնակցել աուդիտին, պիտի ընդգրկվեն մասնագետներ, դա միակ ճանապարհն է հանգույց առ հանգույց պարզելով՝ առաջ գնալ:
-Ի՞նչ է նշանակում աուդիտ, ի վերջո դա հայտարարվածի ու կատարվածի համապատասխանության ստուգում չէ՞:
-Աուդիտները տարբեր են լինում՝ հաշվապահական, արդյունավետության, համեմատական, նայած թե ինչ խնդիր ես դնում: Բնական է, որ փաստաթղթերի ստուգումը միայն բավարար չէ: Այստեղ պետք է անցկացվի արդյունավետության աուդիտ, որի ընթացքում կուսումնասիրվի ամբողջ աշխատանքը, և կբացահայտվեն կուտակված պարտքի պատճառները:
-Արդյունքում հնարավո՞ր է, որ Հայաստանը ՀԷՑ-ի պետականացման խնդիր դնի:
-Եթե նախագահն ասել է, ուրեմն կա այդ հնարավորությունը:
-Պետականացրեց, հետո՞: Նոր աճուրդ, նոր վաճա՞ռք:
-Ոչ, պետությունն ինքը պիտի կառավարի իր ռազմավարական ոլորտները, դրանով իսկ ապահովելով համեմատաբար մեծ բյուջե: Սա էլ իր հերթին հնարավորություն կտա բարելավել երկրում սոցիալական վիճակը, ստեղծել աշխատատեղեր, որով էլ կկանխվի արտագաղթը: Իսկ ինչ ենք տեսնում այսօր. մասնավոր ընկերություններ, մասնավոր անձինք հարստանում են` չանելով համապատասխան ներդրումներ և ունենալով գերշահույթներ, իսկ այսօրվա բյուջեն չի տալիս հնարավորություն երկրում իրականացնել այն քաղաքականությունը, որը Սահմանադրությամբ ամրագրված է` սոցիալական քաղաքականություն: Արդյունքում արտագաղթի ծավալները մեծանում են, տուժում է պետությունը: Եթե պետական կառավարումը արդյունավետ չէր գնահատվում, պետք էր աշխատել արդյունավետությունը բարձրացնելու ուղղությամբ: Այդ դեպքում հսկայական գումարներ կմտնեին բյուջե, ոչ թե կշրջանցեին ու կգնային այլ պետություններ կամ մասնավորի գրպանը, որը, նորից կյանքը ցույց է տալիս, որ ներդրումներ անում է դրսում:
-Դուք հաշվի առնո՞ւմ եք, որ ռազմավարական ոլորտի համարյա ամբողջ սեփականությունը ռուսական կառավարմանն է անցել:
-Ոչ, եթե մենք հաշվում ենք՝ ինչ ունի Ռուսաստանը և ինչ ունեն այլ պետություններ, Ռուսաստանի մասնաբաժինը մեծ չէ: Օդանավակայան, կոնյակի գործարան, մոլիբդենի արտադրություն, ջուր… Հանքահումքային ռեսուրսը հիմնականում պատկանում է ոչ Ռուսաստանին, այլ եվրոպական և ամերիկյան ընկերություններին և, ի դեպ, ԵՄ-ի հետ ապրանքաշրջանառության 80 տոկոսը կազմում է հենց հումքը:
-Ինչո՞ւ այս անգամ էլ, ինչպես հունվարին՝ Ավետիսյանների ընտանիքի սպանության ժամանակ, ռուսական լրատվամիջոցները ոչ ադեկվատ արձագանքեցին: Որտե՞ղ են նրանք տեսնում Մայդան ու ինչո՞ւ: Նույնիսկ Պետդումայի կոմունիստ պատգամավորները ԱՄՆ-ի դեսպանին Հայաստանից վտարել են պահանջում: Ինչի՞ց է Մոսկվան վախենում:
-Մոսկվայի արձագանքը պետք է գնահատել պաշտոնատար անձանց հայտարարություններով, որոնք եղել են համարժեք և որևէ Մայդանի մասին խոսք չի եղել: Իսկ ինչ վերաբերում է այլ արձագանքների, նրանք ունեին մտավախություն, որ կարող է բողոքի ակցիան վերածվել Մայդանի` հստակ չպատկերացնելով իրավիճակը, չունենալով բավարար տեղեկատվություն և գնահատելով իրավիճակը զուտ արտաքին նշաններով, որովհետև բոլոր հեղափոխությունները նախկին ԽՍՀՄ տարածքում ունեցել են սոցիալական հիմք, որը արտերկրի համապատասխան ուժերն օգտագործել են արտաքին քաղաքական վեկտորը փոխելու համար: Հենց սա էլ առաջացնում է մտավախություն ՌԴ տարբեր շրջանակներում:
- Չե՞ք կարծում, որ այս ամենը նաև Արևմուտք-Ռուսաստան հակադրության արձագանքն է:
-Ոչ, Հայաստանում կատարվողի օբյեկտիվ հիմքը թանկացումներն են, հասարակությունը հնարավորություն չունի վճարելու: Այս արդարացի պահանջը որոշ ուժեր փորձում են օգտագործել՝ ԵՄ դրոշ բարձրացնել, քաոս առաջացնել, դա այլ խնդիր է: Աշխարհաքաղաքական հակամարտության դեպքում փորձելու են Հայաստանում քաոս հրահրել:
-Ինչպե՞ս կանխել:
-Ցուցարարները լավ կանխում են՝ թույլ չեն տալիս օգտագործել իրենց պայքարը: Եթե ասում են՝ Մայդան, իրենք հերքում են, եթե ասում են, ԵՄ հովանու տակ պիտի մտնեք, որովհետև ում ծեծել են, ՄԻԵԴ է դիմել, ասում են՝ ոչ: Մենք ունենք մեր ներքին պրոբլեմները, որոնք մենք պետք է լուծենք: Կոռուպցիայի դեմ պայքարի, օրենքի պահպանման հարցերը մենք պետք է լուծենք, ոչ թե սպասենք, դրսի հետ հույսեր կապենք:
-Եթե մենք ի վիճակի լինեինք անելու, այս դրությունը կստեղծվե՞ր:
-Եթե մենք ի վիճակի չենք անել, դրսից երբեք հնարավոր չէ: Կոռուպցիայի դեմ պայքարի համար ԵՄ-ն ֆինանսավորում է արդեն քանի տարի, լուծե՞լ ենք այդ խնդիրը: Ինչո՞ւ Եվրոպան պահանջ է դնում ու կատարմանը չի հետևում: Ժողովրդավարության տեսանկյունից Եվրոպան է վերահսկում, առաջընթաց կա՞: Ինչո՞ւ են ընտրությունները քայլ առաջ գնահատում, երբ հետքայլ է կատարվում:
-200 միլիոնի վարկ Հայաստանին տալը նոր սպառազինություններ ձեռք բերելու համար չկայացած Մայդանի հետևա՞նք էր, թե՞ ծրագրված էր:
-Նման որոշումները Ռուսաստանում մի քանի օրում չեն ընդունվում:
-Դա նպատակ ունի տարածաշրջանում Հայաստանի ու Ադրբեջանի սպառազինությո՞ւնը հավասարակշռել:
-Ամեն զինատեսակ ունի իր ժամկետը, երբ լրանում է օգտագործման ժամկետը, պիտի փոխես: Անընդհատ նոր զինատեսակներ են ստեղծվում, պիտի կարողանաս քո բանակը ժամանակակից զինատեսակներով զինել: Երբ Ադրբեջանը գնում է զենք, Հայաստանը պիտի համարժեք պատասխան տա: Այս երեք նպատակներով բանակը միշտ համալրվում է նոր զենքով: Հիմա ՌԴ-ն տրամադրում է վարկ, որ Հայաստանը ձեռք բերի ժամանակակից զենք:
-Ի՞նչ է իրենից ներկայացնում «Իսկանդեր Մ»-ը, որի մասին նշվում է:
-Ես չգիտեմ՝ «Իսկանդերը» ցանկում կա, թե ոչ, դա օպերատիվ մարտավարական հրթիռային համակարգ է, որ տարբերվում է մյուս համակարգերից որակապես, կարող է հաղթահարել հակահրթիռային համակարգը, ավելի ճշգրիտ է հարվածում թիրախին, երկու անգամ ավելի մեծ հեռահարություն ունի՝ հասանելի է դարձնում բոլոր թիրախները Ադրբեջանում, անգամ Բաքուն, թռիչքի ամբողջ ընթացքում ղեկավարվում է՝ կարող ես փոխել թռիչքի ուղղությունը, ունի հակաէլեկտրոնային պայքարի միջոցներ, ինչը թույլ է տալիս այդ հրթիռներին ճեղքել հակահրթիռային պաշտպանությունը:
-Ադրբեջանը ունի՞ նման համակարգեր:
-Ոչ, նրանք չունեն:
-Մտավախություն չունե՞ք, որ Ադրբեջանը ևս ձեռք կբերի համարժեք տեխնիկա: Դա ավելի անվտա՞նգ է դարձնում Հայաստանը, թե՞ ավելի պայթյունավտանգ տարածաշրջանը:
-Դա զսպման մեխանիզմ է՝ Ադրբեջանը հասկանում է, որ խոցելի է և եթե պատերազմ է սկսում, ստանում է պատասխանը: Եթե իրենք խփում են Հայաստանին, դա գնահատվում է իբրև ագրեսիա, ուժի մեջ են մտնում հայ-ռուսական համաձայնագիրն ու ՀԱՊԿ պայմանագիրը, իսկ Բաքուն երբեք չի համարձակվի Ռուսաստանի դեմ կռվել:

Զրույցը`
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1341

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ